söndag 14 juli 2013

Helgen som varit

Lördagen var varm. En fantastisk sommardag skulle man kunna säga. Jag och Petra hoppade upp på hennes båge och for ut i sommaren.  Eller jag hoppade inte. Jag kravlade mig upp på den. Men efter att jag kravlat mig upp på den for vi i väg till havet och gjorde ingenting. Tänk vad jag tycker om att åka motorcykel.  Jag njuter så.
På kvällskvisten var det räkfrossa hos Åsa. Trevligt,  stillsamt och gott. Efter fredagens hattrullning var det skönt med lite lugnare tempo, sent blev det ändå. I dag blev det en panikstädningsdag. Med flera baddagar, golfdagar och sedan utflyktsdagar så förfaller huset snabbt.

Vi har problem med mycket kalk i vattnet. Det fräter sig liksom in i allt och jag har försökt med de rengöringsmedel jag har inne utan att få bort det från dusch-kabinens väggar. Jag testade med ättika idag och det verkade funka till viss del. Maken tog rengöring från mjölkrummet och lyckades äntligen få duschen skapligt ren. Tips?

Ikväll var det konsert på Freluga trädgårdsscen. Det var så bra. Weeping willows och Ebbot Lundberg spelade och sjöng fantastiskt. Ebbot verkade vara en speciell filur. Men vilken pipa!

I morgon golf med L. Sen vill jag finnas runt barnen några dar. L och A drar på läger på söndag.

Nu ska N och jag gissa ord på ryggen. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar