lördag 11 maj 2013

Sova

Årsmöte i Björnrike i dag. Uppe med tuppen i morse och for iväg. Det har varit fruktansvärt dåligt med sömn de senaste nätterna så bilturen upp och hem har varit i ett töcken. Jag körde inte.
Jag har skrivit uppsats några nätter. Det är svårt att gå och lägga sig när det blir ett flow i skrivandet eller när referenserna ska in i referenslistan enligt APA-systemet. Då är det bara att kötta på. (Eller säger man tjötta på. Herregud, vad är det man säger? Menar man kött eller tjat?)

Natten till idag var det mer en vaka för att veta att sonen kom hem tryggt och säkert. Och det gjorde han. Det konstiga var att jag sov innan han kom hem. Jag hade ställt klockan på ringning kl 1 då han skulle vara hemma så att jag skulle veta om han inte kom hem. För om han kom hem så skulle han väcka mig och tala om det. Men jag måste ju ha koll på så att han kom hem så därför ställde jag klockan på ringning. Det hade varit en tuff 1,5 mil hem. Fruktansvärt dimmigt. Men när han kommit hem och jag skulle somna om så gick inte det. Så därför blev det ytterligare en vaken natt. By the way så L en björn när han var ute och sprang igår. Efter skogsvägen där jag går nästan varenda dag. Han vände och sprang hem.

Nu ska jag lägga mig. Hoppas på sömn. Djup, drömlös sömn. Så underbart det vore.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar