onsdag 15 maj 2013

Ljudbok

Fasiken vad dagarna går. Nu har jag inte pluggat på flera dagar. Det är inte bra. Men i morgon ska jag göra det. Har tagit en dag ledigt för det. Får se om jag behöver en dag näst vecka också. Har planerat så utifall att.
Söndagens hängighet sov jag bort. I måndags var det lite halvhängigt, men barnen var lediga från skolan så vi tog en tur till köpis. Nya pjucks till N och nya golfklubbor till mamman. Jag som inte ens spelat golf än den här säsongen. Men snart kanske... A släppte vi av inne i stan med hennes kompis. På väg hem stannade vi till vid vägkrogen. L har sökt sommarjobb där. Tur som tokiga hade vi då Carina, en gammal kompis och personalansvarig, var där. L ska få börja gå introduktion på lördag. Skitkul!

Jag gillar ljudböcker. Jag gillar vanliga böcker också, mycket. Men som mitt liv ser ut just nu passar ljudböcker väldigt bra. Jag kan lyssna på en bok medans jag lagar mat, hänger tvätt eller gör vad sjutton som helst, vilket innebär att jag får en bok "läst" fastän jag egentligen inte har tid för det. Den tid som skulle gå åt till läsning av skönlitteratur går åt till facklitteratur och artiklar istället. Men med en ljudbok kan jag både äta kakan och ha den kvar. Jag har precis lyssnat på Jussi Adler-Olsens "Marco-effekten". Jag gillar hans böcker om Carl Mörck. Det är Stefan Sauk som läser. Han var jättejobbig i början, jag tyckte han slafsade och läste dåligt. Jag höll ut och vande mig och nu tycker jag att han är en suverän uppläsare. Nästa bok blir Marie Jungstedts senaste bok. Tur för mig att maken älskar ljudböcker och har en kompis som också gör det - då handlas det en del sådana så det finns lite att välja på. Men i sommar, då ska jag läsa böcker av papper...

Oj, nu måste jag ju ut med hunden. Om en timme är det kl åtta hos stjärnorna. Ja, det är väl ett av de program som jag brukar se förutom "så mycket bättre" och "Mästerkocken".  Så nu drar jag och hoppas inte på ett björnmöte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar