måndag 6 maj 2013

Hej

Spenderade fredagkvällen på Friends arena tillsammans med Bruce och massor med medelålders vita män. Nåja det var ändå 1 kvinna på 10 män. Bruce var fantastiskt bra och jag hade lätt kunnat se honom i lördags och på lördag också - men då skulle jag velat ha sittplats. De här gamla benen blir så trötta av att stå länge.
Sen har det varit mer stillsamt, men jag har lärt mig en del om misshandlade kvinnors situation i USA, i Spanien, i Sverige och i Taiwan. Fast kanske mer om hur just de kvinnorna hanterar sin situation och vad som gör att de kan ta steget och faktiskt lämna förövaren. Jag har lärt mig om skam också. Hur kvinnorna ser sig själva med omvärldens ögon och att de skäms för att de inte lämnar mannen. Men det är inte lätt att lämna alla gånger. Det kan fattas pengar och boende, det kan finnas barn som behöver skyddas och det är ofta så att våldet trappas upp efter en separation - vågar man då ta risken att bli ihjälslagen eller att utsätta barnen för att bli ihjälslagna?
Min nya dator pajade och jag hann inte spara det jag skrivit - skit! Satt uppe till 2 i natt och skrev på en annan dator och sparade på ett USB. I morse när jag skulle fortsätta skriva gick inte dokumenten att öppna. Då blev jag grinfärdig, 7 timmars jobb åt h-vete. Men med lite tur gick dokumentet att öppna på sonens speldator. Nu så är det färdigskrivet för i kväll. Nu blir det läsning resten av kvällen.

Ja men just ja. Jag har ju joggat lite också. Använde mig av den app som dotra använder "New learn to run". 33 minuter varvad gång och jogg. Lagomt för den här damen som inte kommer i väg och gymmar förräns hela uppsatsen är skriven. Metod och diskussion kvar. Sen är det filningen kvar så att den blir riktigt fin och bra. Jag hade tänkt att det här ska bli det bästa jag har skrivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar