torsdag 16 maj 2013

Auktoritet

Snart är den nog klar examensuppgiften. Jag känner mig skapligt nöjd. Livrädd att den ska försvinna från USB och dator. Då blir jag knäckt.
Var iväg på handledarutbildning i kväll för sonens övningskörning. Ibland blir jag så trött på folk. Jag är rätt duktig på att slå folk i huvudet om de inte tycker som jag, inte så mycket privat men ganska mycket i mitt jobb. Det gäller särskilt auktoriteter. Jag har svårt med auktoriteter. Jag vill bestämma själv, som en trotsig 3-åring. (Vilket faktiskt de flesta vill!) Men om jag går en kurs, jag är där för att jag ska lära mig något och den som håller i kursen är duktig inom sitt område. Hon är inte ansvarig för lagar eller regler. Vi är dessutom 20 stycken vuxna som sitter på kursen, vi har, om jag tittar på åldersspannet, troligen haft körkort i minst 20 år allihop. Då tycker jag att man ska lyssna och lära. Men en man hade ett jättebehov av att hela tiden tala om vad som är rätt och fel i trafiken och vad man ska göra. Till slut kände både jag och maken "Men va fxn håll käften!" Men vi var duktiga, både han och jag, vi sa ingenting. Vi ställde inte till med några pinsamheter. Vi uppförde oss.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar