måndag 21 oktober 2013

Tupp, Groda och Lärka

"Den kvalitativa forskningsintervjun" är vad jag läser just nu. Jag är verkligen värdelös på att ställa frågor förutom frågor som jag ställer i mitt yrkesutövande - men de frågorna har jag ju övat på i väldigt många år. Nästa veckas seminarium över internet med direktkontakt med alla kursarna via Adobe connect kommer att bli oerhört spännande. Ja, det är väl bara att tänka att det kommer att gå.

Träning med A i morse, hälsokontroll, lunch med grannen och utvecklingssamtal med L och hans lärare har varit på tapeten i dag. Jag är så stolt över min stora gosse som har planer, mål och nyttjar sina resurser. Han reflekterar och analyserar och tar till sig nya tankesätt. Ja, jag är stolt som en tupp, mallig som en groda och glad som en lärka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar