söndag 20 oktober 2013

Andning

I dag kom en uppmuntran och ett bot mot min lilla depp som började i fredags. Petra dök upp och som tack för att hon kom och gick ut med mig i skogen, gick vi så att hon fick ett riktigt mumsigt skavsår. Efter det kände jag mig betydligt lugnare i själen (och hon hade betydligt ondare i foten. Olika faller ödets lott.).

I går åkte jag och mamma till IKEA. Jag storhandlade. Jag tycker om att handla, men jag tycker inte om att göra av med pengar och får alltid svårt att andas om det går åt mycket pengar. I går fick jag svårt att andas. Men det behövdes nya saker. Det behövdes skohyllor så att vi kan få plats med allas skor och vi behövde en tv-bänk så att vi slipper ha boxer, DVD-spelare och sånt på golvet. Jag skruvade i hop skohyllor och A och hennes kompis gjorde en jätteinsats och skruvade i hop tv-bänken. Tack flickor!

På kvällskvisten fick jag lite svårt att andas igen. Jag är svag för Champagne. Jag tycker det är jättegott. Men den jag tycker är godast är också den dyraste som jag har druckit. Jag blev bjuden på den igår. Fantastiskt gott och för att kompensera att jag får svårt att andas så måste varje bubbla smakas på och få drilla och hoppa runt på tungan och i gommen. Men det går inte att dricka för sakta för då försvinner ju bubblorna. Ja, det är bekymmersamt i bland.

God Natt!

2 kommentarer:

  1. Skavsåret åstakom jag nog själv via felaktigt strump- och skoval... Dessutom fick väl du påbörjade skavsår av mina skor och Janne blodiga strumpor ; ) Förutom underbar tid och tur med dig min vän så fick jag kaffe, hembakta kakor, hundpussar, fläta, familjetid med din underbara familj och en mammakram. Win- winsituation! Kraaaaaam!

    SvaraRadera