söndag 28 april 2013

Sköna sovmorgon

Sköna sovmorgon. Det kommer att vara en intensiv period de närmaste veckorna. Jag ska skriva ex arbete till kursen. Men det blir kul också. Satt inne hela da´n igår och skrev ut artiklar och letade bakgrundsinformation. Det är dubbelt att behöva plugga på helgerna. Jag vill ju vara med familjen och göra saker med dem samtidigt som jag behöver tiden till att plugga. Igår löste det sig fint. L är i Örebro, A var med Mimmi, N var med Oliver och maken var med Anders och Pelle. 
 
 
 
Underbara små saker
 
 
De är så fint rufsiga


Jädrar vad grodor det finns
 Middag blev jag bjuden på igår. Underbar lax med ugnsbakad potatismos, vad kan det hetta då pommes xxxxxxx? Efter det än superduper god chokladmousse.
Förr i tiden fanns en lanthushålls-skola i Järvsö. Den har jag gått en termin på. Det var ett gymnasieprogram som hette "Konsumentekonomisk kurs med textil inriktning". Fast jag kommer mest ihåg att vi lagade mat och hade roligt. Vi vävde och sydde nog en hel del också. De flickorna, ja det var endast flickor som gick  (pojkarna tyckte nog att det inte behövdes konsumentkunskap appropå genustankarna i tidigare inlägg), har jag fortfarande kontakt med. Vi är tre som har lite tätare kontakt. De träffade jag igår. Så himla trevligt!

Ranunklar till Berit

Hälsingestinter.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar