måndag 8 april 2013

Jobbig tid

Det är en jobbig tid nu (läs med ironi - dvs det är ironsikt menat, för att jag har det egentligen inte jobbigt, men tankarna finns där och de tröttar ut mig ibland...) Jag funderar och funderar över mina värderingar och vad jag vill göra med resten av mitt yrkesmässiga liv. Jag blev färdig i min profession för 17 år sedan. Jag har ca 25 yrkesverksamma år kvar. Om några år har jag inga småbarn längre. Den största har förmodligen lämnat oss för nya äventyr inom 3,5 år. Då är min yngsta tonåring. Jag gräver och gräver inombords för att hitta det jag vill göra. Missförstå mig inte. Jag tycker om mitt nuvarande jobb och kan känna en yrkesstolthet, jag har förmånen att själv kunna styra över stor del av mina dagar och jag kan kombinera det med studier genom att vi har råd att låta mig arbeta deltid. Men det finns andra saker som drar. Men att hitta det jag vill göra och få i hop det med att jag även får göra det är kanske inte så lätt.

F***n vad tvätt vi har. Nu har jag tvättat nonstop sedan jag gick ner i tvättstugan häromdagen. Men snart... snart.. är det klart. Nu ska jag få sonen i säng, vilket inte är lätt när solen fortfarande är uppe. Dottern går det lättare med hon inser fördet mesta när det är dags att lägga sig. L är med maken på årsmöte i badmintonklubben. Det är bra att veta hur det går till. Men mest drog nog smörgåstårtan.

Och jag ska lyxa i kväll. Till förra julen köpte jag en Mia och Klara dvdbox. I går tittade jag på den första skivan och i dag tänkte jag klämma den andra. Den som spar den har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar