fredag 19 april 2013

Kollegor är viktigt för mig

Har precis kommit hem från staden efter att ha lämnat av två tonåringar som skulle på disko. Nu ringde de och ville hem. Uppdelningen i kväll var att jag skjutsade och maken skulle hämta. Så han drog precis. Den äldsta skippade diskot i kväll. Han åkte till grannbyn på andra sidan älven för att grilla korv med kompisarna. Men!!! Vi glömde att ge honom en tid då han måste komma hem.

Jag har nästan inga kollegor i samma yrke som jag på min arbetsplats. De finns någon enstaka men de jobbar andra dagar än jag. Lite ensamt är det. Idag hade vi det första mötet i området på över ett halvår med kollegorna. Vi är en krympande skara - vi är sex stycken, fyra kunde komma. Men jäsiken vad inspirerande det är att träffa människor som brinner för sitt yrke - mitt yrke. Härligt!
Lite skrämmande är att idag, i gruppen på fyra hade jag arbetat absolut längst i området.

Fick mig en kvällspromenad med N. Ibland kommer han, mycket sällan men ibland, och vill följa med på promenad med hunden. Vi gick i skogen och tittade på hur smältvattnet forsar fram. Att gå med N tar tid. Men det är underbart. Än så länge har vi samma humor. Jag har stannat av i min humorutveckling och ligger på en nioårings nivå. Tonåringarna tycker mest att jag är jobbig.

Nu ska jag sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar