fredag 19 april 2013

Halloj

Ny dator! Min inte så gamla dator pajade i helgen. Nu har jag en ny. En precis lika dan. Varför ändra på något som är bra? Ja, förutom att den andra var trasig förstås. Men det var skärmen som gått sönder. En olycka händer så lätt.

Jag skriver caseseminariesvar nu förtiden istället för att blogga. Jag skriver om heteronormativitet och strategier för att minska risken för att förekomma missuppfattningar och osäkerhetskänslor hos både vårdpersonal och patienter då ovana situationer uppstår då patienten eller vårdgivaren är en hbt-person. Inte helt lätt när man som jag lever i en skyddad värld med tydlig heteronormativ prägel och där jag tror att man både som patient och personal inte alls vill skylta med vilken sexuell läggning man har för att undvika fördömanden, okunskap och rädslor.

Nu är det definitivt dags att gå och sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar