måndag 23 september 2013

Tränat

Ibland när jag är på gymmet och tränar är det en man där. Jag funderar på om han är en mycket ensam man. Från det jag kommer dit och tills jag går där ifrån pratar han. Gärna om samma saker han sa förra gången vi träffades. Han får prata på. Jag stånkar, räknar och hummar medans han pratar. I bland blir jag lite irriterad och tänker att jag vill träna i fred. Sen skäms jag, jag kanske är den enda han pratar med på hela da´n. Och det gör ju egentligen inget att han pratar, jag fortsätter att stånka, räkna och humma och efter min halvtimmes träning åker jag hem till mig och är nöjd över att jag tränat ännu en dag. Jag hoppas han är nöjd efter att han tränat ännu en dag.

1 kommentar:

  1. Ja så kan det nog vara tyvärr kompis. För många är gymmen det enda sociala den dagen. Bra att träning ger både välmående och en chans till att vara del i ett sammanhang. Din närvaro gör honom säkert gott!

    SvaraRadera