måndag 2 september 2013

Dusch

- Måste man städa i duschen? - Ja, säger jag - Gör alla det? Mormor och morfar också? - Ja, de också. - Vad jag är glad att jag är kille. - Hur tänker du då? - Jo men då får ju min fru göra ren duschen. Det är ju bara du som gör det. Pappa gör det aldrig. Så då behöver inte jag heller. Han har det uträknat den lilla 10 åriga vännen. Det ska då i jämlikhetens namn informeras att maken rensar avloppet i köket när det blir stopp och det blir det ofta i vårt hem. Vi har olika äckliga områden. Den delen hade N missat. Sorry pysen, du kommer inte undan. Sen sist har vi haft 10 års kalas i dagarna två. Nöjd gosse och nöjda föräldrar. På kalasdag nr 2 satt min svägerska och berättade att hon börjat att springa. Jag har inte sprungit på över en månad men fick en liten kick där. Tog en tur med jogg och gång i lördags och en i kväll. Faktiskt behagligt. Inga björnar så långt jag kunde se och med ett mycket lugnt tempo gick det ju fin-fint. Började plugga i dag också. Måste försöka få ordning på rutiner runt pluggningen. Jag läser på halvfart, dvs 20 timmar i veckan. Jag har svårt att få in det trots att jag bara jobbar 70%. Det ska jag nog ta en funderare på nu. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar