tisdag 20 augusti 2013

Vilket ben?

En dag på jobbet. Helgen var bra. Björnrike, golf och umgås med äldsta barnet. De andra två ville inte följa med till fjällen, de stannade hemma med farmor. I morgon börjar skolan, mellanstadiet och gymnasiet är det nya. A harvar på i högstadiet. Jag funderar på hur det ska bli med höstens studier för mig. I höst är det inget intressant alls, det är bara ett måste för att komma vidare, 15 hp vetenskapsmetodik och vetenskapsteori. Det blir en tung höst. Jag hade ju en plan för att göra något nytt och vidga mina vyer inom mitt yrke på min arbetsplats men kanske det skjuts på framtiden även om det fortfarande känns rätt. Inte konstigt att jag haft konstant huvudvärk de senaste dagarna - det snurrar och snurrar i huvudet på mig och jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på. Eller jo det vet jag, men att ta sig dit vet jag inte riktigt hur man gör. 15 hp vetenskapsmetodig och vetenskapsteori är kanske vägen dit? (Huvudvärken kan också bero på ömmande bihålor - har en tendens att glömma att allt inte är stressrelaterat.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar