fredag 16 augusti 2013

Politiker

Jag har fått tillfälle att återigen fundera på vad jag vill göra här i livet. Herregud (kunde jag sagt om jag var troende) hur ska man veta? Jag behöver lite styrning, lite stöd. Det skulle sitta fint tack. Men hur jag än vrider mig så hamnar jag i hälsa. Hälsa på individnivå men framförallt nationellt och internationellt. Plugga kan man ju göra i all evighet om man vill men hur får kan jobb inom det och finns det överhuvudtaget jobb? Ja där har jag ju en styrning i och för sig... Kan jag välja så ska arbetslivet handla om hälsa. Men sen då? Jag jobbar ju med hälsa nu och ändå så är jag inte riktigt nöjd med det. Otacksam? Bortskämd? Mycket vill ha mer? Jistanes (ja då var vi i religionen igen då)kan jag aldrig vara nöjd? Jag har ju ett jobb, dessutom ett som jag trivs riktigt skapligt med. Men det jobbet som jag i och för sig är stolt över och ibland till och med identifierar mig med, men inte endast vill vara( jag är ju även annat än mitt yrke. Tack och lov!), ger inte bredden för förutsättning för hälsa. Vad i samhället behöver jobbas med för att ge förutsättningar för hälsa? Arbetslöshet? Demokratifrågor? Stödsystem? Boendeområden? Fritidsgårdar? Föräldrar på stan? Mer poliser? Mer idrott i skolan? Mer hemkunskap? Ökat småföretagande? Jämställdhet? Det är så himla mycket som påverkar och DET är så spännande. Det vill jag jobba med. Finns det sådana jobb tror ni? När jag tittar på vad jag skrivit så ser jag ju! Jag ska ju bli POLITIKER! Där har vi det. Jag ska titta på om det finns ett masterprogram på halvfart för politiker. Suck! Nä, det blir inte bra. Jag är för konflikträdd. Vad ska jag göra? Hur ska jag göra?

2 kommentarer:

  1. Det var väl ingen dum idé. Det får du satsa på. Svårigheten för mig vore bara att välja parti ;0)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jistanes... vilket parti skulle det bli?

      Radera