måndag 25 mars 2013

Kaffe på altanen

Det här med att få i hop en övernattning med 3 vänninor på spa är inte lätt. Med 4, 3, 2 och 1 barn var, 3 som inte bor med barnens pappa, 2 heltidsarbetande och 1 globetrotter och så jag då så är det inte lätt. Men nu har vi lyckats. I maj ska vi åka. Det ska bli skönt, gott, trevligt och troligen tårfyllt. Fasiken vi grinar jämt och ändå har vi liksom trevligt. Underligt!

Idag har jag seminarie mot Halmstad. Folk är så duktiga att skriva och har så bra tankar. Jag lär mig mycket. Just nu undrar jag vart hunden är. Maken har tagit med honom någonstans. Det får bli en senare skidtur.

Gårdagen var liksom i snigelfart. A i Bollnäs på träningsskola, L fortfarande inte hemma, N fick vi med på en skidtur, inläsning på kursares rapporter, skriva seminariediskussionsinlägg med referenser, skjutsa och hämta och underbar sol. Jag känner att jag verkligen tankar sol. Det har jag aldrig haft behov av förut, men nu har jag solbrist. Nu lyxar jag nog till det lite med en kopp kaffe på altanen. Ja det gör jag!

Snart börjar det grönska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar