måndag 4 februari 2013

Lediga dagen

Tvättmaskinen är trasig. En elektriker var och tittade på den idag. Vi har sån tur att vi har en hus-elektriker. Vissa har hus-tomtar, vi har en hus-elektriker. Han skulle ta med sig en annan elektriker i morgon. Då får vi domen. Laga eller köpa nytt. Men det är egentligen inte konstigt om den pajar. Den är troligen 10 år. En tvätt per dag i genomsnitt tar nog ut sin rätt. Men jag vill inte lägga ut pengar på något så tråkigt.

Idag skulle jag plugga. Det blev inget av med det. Jag har bara roat mig hela da´n. Själen behövde det, men inte studierna. Så vad roar man sig med en ledig dag på landet i södra Hälsingland?
Man:
  • kliver upp halv sju för att hänga på låset till gymmet som öppnar sju.
  • åker och hämtar den färdigtvättade och vikta tvätten hos svärmor. Jag har lyckats få en väldigt bra svärmor!
  • tar en kort sväng på längdskidorna för att rasta hunden.
  • åker hem och äter frukost med sin älskade make som säger "ska vi åka med skotern till dina föräldrar och fika?"
  • åker 1,5 mil genom skogen på en skoter.
  • fikar hos kära mor och far och åker hem igen.
  • lämnar maken hemma och tar skotern och spårsläden och gör skidspår.
  • tar längdskidorna och åker 1 timme i maklig takt i de nygjorda spåren med hunden.
  • hämtar N som har varit och åkt skridskor efter skolan och hämtar L som varit och besökt gymnasieskolor.
  • lagar världens kolesterol-bomb till middag och avslutar den med nybakade semlor från svärmor.
  • hjälper L att söka gymnasieprogram.
  • lägger sig i sängen och tänker att "nu ska jag läsa den där intressanta artikeln" men bloggar istället.
Så här såg det ut...




Gymmet
Maken hugger av fallna träd. VÅRA träd så de gör vi vad vi vill med.
Kolesterolbomben


 
Underbar semla
Jag är sällskapssjuk också. Jag saknar mina vänner som jag träffar alltför sällan. När jag får såna anfall svär jag inombords över badmintonen som tar sån tid. Men om 1,5 månad är säsongen nästan slut. Jag hoppas det finns vänner kvar då...

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar dag! Livskvalitet! Jag längtar efter dig och jag kommer ALLTID finnas kvar. Bara så du vet!

    Kram Pea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad jag behövde höra det där nu! Vi vinkade åt Nils när vi drog förbi trekanten idag. Kram

      Radera