söndag 3 februari 2013

Arg

Jag har varit så arg i dag. Oresonligt arg. På alla och på ingen. Det är för väl att jag har varit ensam hemma så ingen har behövt få en massa skopor ilska över sig. Efter att ha gjort en del nyttigheter så kom jag ut på en skidtur och då, vips, blev jag snäll igen. Jag mötte några vänliga människor som hade klister till skidorna och vallade åt mig - jag hade så jädrans bakhalt. De är tysta och försynta och jag pratar som en, ja jag vet inte vad. Ibland önskar jag att jag hade en stopp på alla ord som vill komma ut. Så himla intressant är jag ju inte, det inser till och med jag.

Så kom jag hem glad och förnöjd. Då hade tvätt maskinen stannat på halva programmet och torktumlaren hade inte torkat tvätten. Hm. Muntert värre. Men fortfarande ensam så hade jag ingen att skälla på. När jag öppnade silen till tvättmaskinen och dränkte golvet med vatten kom en liten kvist, två en-kronor och en tio-krona ut. Jag hoppas det fungerade sedan. Det kommer att visa sig nu när jag ska gå ner i tvättstugan och titta...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar