torsdag 2 januari 2014

Vakuumkväll


I kväll är det en vakuum-kväll. Mitt arbete till examinationsseminariet nästa vecka är inlämnat och vi har inte fått reda på vilka arbeten vi ska opponera på ännu. Det är hockey på tv för mina grabbar, A som inte gillar det har en kompis här och jag vet inte riktigt vad jag ska göra.


Det blev klart i dag att jag kommer kunna börja mitt nya jobb den 27 januari som jag velat. Det kommer att lösa sig med ersättare. Skönt, spännande och pirrigt. Nu blev det på riktigt.

Julen har varit bra, skön och trevlig. Vi började med bakning A, N och jag.





Barnen höll på att skratta ihjäl sig åt min utstående bakdel.



Under hela hösten har vi knappt umgåtts med någon så nu hade vi social abstinens. Började med en fika med mina fina flickor. En vanlig sketen torsdag blev en guldglimrande torsdag.
På grund av Ls körtelfeber och As halsont fick vi ställa in det årliga julbadet. Syrran räddade situationen och bjöd på knytkalas någon dag innan jul. Vi har en liten släkt så det gäller att njuta när vi väl träffas.


Pappa, Farfar och Farbror
 Sen blev det jul. Och vi åt vid köksbordet.


Hela våran hög

Min dotter och min syster

Tomten och barnen som blir så stora.

Hemliga samtal.
 Som sagt... vi längtade efter våra kompisar och att få umgås. Så vi åt vid köksbordet igen.

Samma bord men nu med fam N


Lite lunch i skogen. Lite variation är bra, ett annat bord andra vänner, fam W.
Kölberg

Körv

N
 Så åt vi lite till vid köksbordet. Nu med fam W och fam J.



Sen blev det nyårsafton. Då gick vi till grannars och deras köksbord. En fantastisk middag med fänkålssallad med löjrom, Wallenbergare på dovhjort och efterrätt med vit-chokladsmousse och havtornskorv (för mycket gelatin = korv) var det vi åt. Tänk vilken mat det går att få i en pytte-by i hjärtat av Hälsingland.

Barna
Förrättskockarna Linde och Andersson

Grannarnas köksbord

Huvudrättskockarna
 Så blev det dags för den obligatoriska promenaden. Flera förstörda jackor på grund av facklor i blåst. Ingen bra kombination...


12-slag

Gladingar
 Och ingen fest med fam W utan dans. Ingen ville gå hem. Det blev en tung nyårsdag med glad känsla i kroppen.


Ja det var jul och nyår. Jag har mycket att vara tacksam för. Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar