lördag 21 december 2013

Gruvor

Nu gruvar jag mig för att kliva upp. Fick tillbaka mitt arbete i går med orden "du har mycket arbete kvar att göra" Jaha. Då är det bara att sätta sig och fortsätta. Så jag ligger  kvar en stund till.
Mina chefer, lill chefen och den lite högre chefen,  lovade mig i går att de kommer att släppa mig till mitt nya jobb absolut senast 3 mån efter tjänstledighetsansökan lämnades in. Bra. Då löser det sig. Men jag hoppas på om en månad i allafall.
Äldsta sonen har börjat äta igen. Han upplever sig svullen i magen. Han konstaderade igår att "levern eller mjälten spricker väl också med min 'enorma' tur den här hösten". Ingen bra säsong för honom med skada i höftböjarnas ursprung på bäckenet - ingen träning på 6-8 v. Förutom rehab träning förstås. Det följdes med en brännskada som tog 4 v att läka och nu det här som innebär trötthet och ingen träning på 1, 5 månad.
Men vad mat gör skillnad. Och att börja bli piggare.  Han somnar inte hela tiden. Orkar till och med äta en hel middag och att titta på en hel film utan att somna. 

Nu är det färdig gruvat. Mot datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar