lördag 1 juni 2013

Förnöjdsamhet

 
Jag har det så bra. Sitter i min säng och skriver på min dator och bredvid mig har jag min yngste son som fortfarande vill somna bredvid sin mamma då och då. I går satt jag i spat på spat med mina fina flickor, i 7 timmar! Herrejistanes, det var inte helt konstigt att vi var nockade framåt halv elva snåret. I dag shoppade vi loss på Birsta centrum. Det var underbart, för  med mina personliga shoppingassistenter gick jag från en 80 a till en 75 b. Utan ett endaste silikon- eller koksaltsinlägg. Yes! Från en planka till en kurvig dam på fem minuter! Jag ringde genast hem till maken och berättade. Han tog det mer sansat än jag. För mig gjorde det min dag ;)

Men, som sagt, nu sitter jag här, och jag känner en förnöjsamhet och en tacksamhet för vad jag har.

I morgon blir det en färd till Halmstad. Det ska bli jädrigt spännande. Och vet ni, jag tror jag har en plan om hur jag vill jobba framöver. Det här blir spännande och jobbigt och dyrt.... Dit det bär, dit bär det - jag hoppas jag kan styra bra och rätt!

Den obligatoriska gruppbilden.
 

 
Middag med en servitör som skämtade och jag hörde inte vad han sa. Sorry! Han gav upp tillslut.
 
 
 
 
Bosse Rappne pratade på Birsta. Jag lyssnade i 10 minuter och lärde mig en massa. Bland annat att man aldrig ska köpa de där billiga tio-packs förpackningarna med blommor. De är nerlusade med gifter. Om man planterar sallad i jord där de söta små plantorna stått ett år tidigare - då blir salladen förkrympt.

 


2 kommentarer:

  1. Jaha, det där lät spännande. Det där med jobbplanen. Hoppas att du delger mig snart ;0) Kram till dig!

    SvaraRadera