lördag 15 februari 2014

Hälsopolitik

Nu är det meningen att jag skriva om "Där det är svårt att styra". Men icke sa icke. Jag gör annat. Surfar runt, bokar flygbiljetter, kollar väder i NZ ( det ska regna i två veckor, japp - de veckor vi ska vara där...), skalar potatis, oroar mig lite för mitt halsonda - att det ska hoppa över till barnen.

Vad har hänt sen sist då? Jag har kommit i gång lite stapplande på det nya jobbet. Pendlingen fungerar bra. Att vara ledig onsdagar passar perfekt när det ska pendlas. Intressant är att jag har hamnat på en arbetsplats där nästan alla medarbetare har någon slags relation till hockey. Och jag är inte intresserad av hockey, inte alls.

A har varit på konfirmandläger i Rättvik, L är på badminton i Sundsvall och vi andra har hållit oss i närområdet. Gårdagens allahjärtans middag var suverän och eftersom inte A var hemma då så gör vi en repris och äter den igen. Varför krångla till det och äta olika fredag och lördag? Nu tar jag tag i det här skrivandet... mot hälsopolitiken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar