söndag 24 november 2013

Dagar och veckor

Ytterligare en vecka har gått.  Vi har en del existentiella funderingar i familjen nu. Eller i familjen,  det är väl jag och N som har det. Vi funderar på vad andra mammor tänker på och gör. N tycker att jag bara tänker på jobbet och på att läsa artiklar. L protesterade och sa att jag tänker på barnen också, typ hela tiden och att jag nästan jämt oroar mig och funderar på hur de har det och vad de gör. Mina följdfunderingar blev då:  "Herrejistanes vad är det jag missar? Är det någon del av livet som jag missar? Någon del som alla andra mammor tänker på och gör men som jag inte har upptäckt?"
Fast jag tänker på annat också, eller mest att mina tankar svävar förbi de som betyder något för mig. Men annars då, är det något jag missar? Helgens badminton missade jag inte. Mer att jag missade att vara med A som var hemma själv. Men det är ju så svårt att vara på två ställen samtidigt. Jag har pussat på henne idag i stället.  Och var på bio med henne i fredags. Detta ständiga dåliga samvete....

I fredags lyckades syrran och jag få till en gemensam lunch. Och det har nog aldrig hänt förut. Ls klass har restaurangen på skolan torsdag och fredag  den här veckan och nästa (som börjar i morgon). Så då passade vi på att lyxa till det med en tre-rätters lunch. Trevligt och gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar